20 Şubat 2016 Cumartesi

bir falcı meselesi

  Yeşilçam cafeye fal baktırmaya gidicez de ev arkadaşımın hazırlanmasını bekliyorum.
   Aslına bakarsanız ömrüm beklemekle geçiyor.sizin yazılardan falan okuyayım dedim resmen kolaya kaçmışsınız.hep kitap, film tavsiyeleri hep bir şuraya buraya gittimler.Hiç birinizde mi aşk meşk yok hiç mi yaşamıyorsunuz.valla gönül ister ki ben anlatayım ama siz bilmezsiniz ben de durumlar " yine hüsran " .gerçi artık biliyorum belli bir yaşdan sonra hiç eskisi kadar yakmıyor canı.( şuan sizi mi kandırıyorum kendimi mi inanın bilmiyorum.) Bu arada üniversite hayatı güzel ve farklıysa bile inanın bana değil.Ben kesinlikle ıstanbul da daha çok eğleniyorum.neyse bizim kız hazırlandı.başka zaman yine yazarım zaten artık başka yapacağım bir şey de yok habire yazarım.

5 Şubat 2016 Cuma

bu yazara bu adama ve bu oyuncuya ba-yıl-dım

   Bu aralar okuduğum bir kitaptan bahsedeceğim.Kısacası gıybet yok hiç heveslenmeyin.
Hangi kitap mı ?  STEVE JOBS .Tahmin edeceğiniz gibi bir biyografi kitabı.Okurken bu kadar sürükleneceğim bu kadar adama hayran olacağım ve böyle bir insan nasıl bu kadar başarılı ve bu kadar geçimsiz bir şey olacağını tahmin edemezdim.Adam o kadar az kişiyi gerçekten sevip,saygı duymuş ki ; acaba tanışma şansımız olsa benim için ne düşünürdü , manyak iyi mi yoksa boktan mı derdi merak ettim.Şimdi de en hayran oldum kısımdan bahsedeceğim.Yazarı Walter Isaacson.

           

     Ben genel olarak biyografileri severim ama bu adam resmen çığır açmış.Bir kitapta nasıl olur da yazarın en ufak fikrini veya kelimesini hissetmezsiniz anlamadım ve hayretlerim şaştı.Sanırsın adamın hayatından o diyalogları kesti yapıştırdı araya hiç girmedi.O hissi verdi resmen.Hayran oldum hayran !  Bu yazarın başka biyografik eserlerini de okuyacağım kesin.
     Bu kitaptan hemen önce Can Dündar'ın Abim Deniz kitabını okumuştum.Bu arada Can Dündar'da bayıldığım! bir yazar.Hiç kimin olduğunu söylemeden bana Can Dündar yazısı getirseniz ben onun olduğunu az çok tahmin ederdim üslubundan.İşte abim deniz'de de böyle oldum.Bence hiç de hoş olmadı.Nasıl desem bir objektiflik yoktu.Sanki birinin yaşamını anlatıyor gibi değil de o kişinin reklamını yapıyor hissi vermişti bana.Sevemedim.Yine de umudumu kaybetmeyip en kısa zaman da Can Dündar'ın kaleme aldığı Birand'ın biyografisini okuyup emin olacağım.

     Neyse tekrar Steve Jobs'a dönelim bu sefer filmine.Steve Jobs filminin 2013 yapımı olanı 2015 yapımı olanından güzeldı.Çünkü Steve Jobs'ı oynayan Ashton Kutcher çok başarılıydı.Hem görünüm olarak hem el kol mimik olarak resmen aynısı olmuştu.Çok çok çok hoştu.Ayy durun bunu siz de görmelisiniz bence.İşte bahsettiğim ;